Saturday, September 4, 2010

Cleaning. Period.


A mai nap a "takarítás" jegyében telt. Arhíváltam az e-maileket, kodobáltam a már nem szükséges feljegyzéseket, töröltem magam a karrieroldalakról, és még Penny (az iPod Touchom) is kapott új szoftvert. Mindezt azért, mert szükségét éreztem. Egy időszak tényleg lezárult az életemben, és ezt nem csak szentimentalizmusból mondom. Csak véletlenül akadt meg a szemem a holdnaptáron: szeptember 8-án újhold. Ekkor kezdek dolgozni, ekkor kezdődik az új holdciklus, és ez nekem több, mint meggyőző érv a "takarításra". Tehát nekifogtam.

Először leiratkoztam a karrier hirlevelekről és a karrieroldalakról. Ezentúl már nem fogok naponta 15-20 e-mailt kapni tőlük az új álláshirdetésekről, és azzal sem fognak idegesíteni, hogy pusztán $150 dollárért ők majd átírják az önéletrajzomat tutibiztosra. Eddig persze fontosak voltak ezek az e-mailek, és az esetek 90%-ban jelentkeztem is azokra az állásokra, amikre felhívták a figyelmem, de ugye most már nincs rájuk szükségem.

Megreformáltam a LinkedIn profilomat is, ezentúl nem az süt róla, hogy reménytelenül munkát keresek. Ezt az oldalt egyébként nagyon szeretem! Tulajdonképpen ez is egy közösségi oldal, de a Facebooktól eltérően itt szakmai kapcsolatokat lehet ápolni, kiépíteni és erősíteni. Azok, akikkel együtt dolgoztál vagy együtt tanultál ajánlást írhatnak rólad és te is írhatsz ajánlást, feltöltheted az önéletrajzodat és még állásokra is jelentkezhetsz. Beléphetsz különféle szakmai csoportokba, részese lehetsz nagy beszélgetéseknek és akár még a spanyol vaszt is feltalálhatod ha ahhoz van affinitásod.

Kidobáltam azokat a jegyzeteket, amiket az állásinterjúkon és állásinterjúkhoz készítettem. Hasznomra voltak, de nem kellenek már. Félreértés ne essék, szeretem megőrizni a fontos/érdekes/értékes/emlékezetes dolgokat, de azért különbséget tudok tenni kincs és kacat között (igen, az utóbbi kidobandó).

Kitöltöttem a Carat-tól kapott űrlapokat, aláírtam a szerződést és meghatalmaztam őket arra, hogy 2 hetente fizetés ürügyén pénzt tegyenek a bankszámlámra. Az adó papírok kitöltéséhez Joana segítségét fogom kérni, mert nem vagyok biztos benne, hogy jól csináltam. Bár nem quantum fizika, azért jobb, ha ő is ránéz. Nekem nagyon tetszik ez a kéthetente fizetést kapunk dolog (hónap 15-én illetve az utolsó munkanapján), azt viszont nem tudom, hogy ezt a bérszámfejtés hogy oldja meg. Ez azért egész sok meló, nem? Kéthetente bérszámfejteni az egész céget...

Penny kapott új szoftvert. Ez azt jelenti, hogy a régi dolgok mind-mind lekerültek róla, és most egy új, gyorsabb, szebb operációs rendszere van. (Legalábbis az OS 4.0.2 leírásában ezt ígérték.) Ez a játék egész sok időt elvett az életemből, és hogy őszinte legyek, még mindig tart a folyamat, mert a zenéket még mindig pakolja rá az iTunes.

Holnap felmegyek Nickhez, mert BBQ-t fognak sütni a kertben és meghívott. Már csütörtökön mondta, hogy menjek fel ünnepelni és majd ő főz nekem vacsorát, de akkor már volt MET programom, és azt nem akartam lemondani. Remélem jó idő lesz és összejön a dolog, mert látni akarom a család arcát amikor bejelentem, hogy a Carat-nál dolgozom... és mosolyogni akarok rájuk úgy, ahogy anno ők mosolyogtak rám. :)

No comments: