Wednesday, September 29, 2010

Ladies and Gentlemen: I am a full-time employee!

A minap a lakótársam kétségbeesetten hívott fel telefonon és érdeklődött afelől, hogy merre vagyok, merthogy ő ügyesen kizárta magát a lakásból, és most ott szobrozik az ajtó előtt. Természetesen nagyon jót derültem a sztorin, és meg is jegyeztem magamban, hogy hogy lehet valaki ennyire Süsü, mivel én minden egyes alkalommal, mielőtt kilépek a lakásból a "kulcs, mobil, pénztárca" ellenőrzést hajtom végre, és ugye így elképzelhetetlen, hogy otthon felejtsem a kulcsom...

A nagy arc biztos bukás mondák az okosak, és valóban. Amióta ez megtörtént, folyamatosan ott lebegett fejem felett a Karma karja, és éreztem, hogy nem sokára velem is elő fog ilyen fordulni. Sajnos a megérzéseim jók: ma reggel kicsit később indultam el, mint szuktam, nem is volt ellenőrzés, nem is tettem be a táskámba a kulcssomóm... Köszönöm szépen, a leckét megtanultam... Szerencsére Sean a környéken volt, így csak pár percet álltam az ajtó előtt, és csak a szomszédos bárba kellett elsétálnom a kulcsáért.

Újabb jóhírrel is tudok szolgálni: munkahelyemen idő előtt véglegesítettek!

Tegnap a HR-es lány küldött nekem egy e-mailt, hogy szeretne velem beszélni. Mondanom sem kell, hogy az e-mailt olvasva hirtelen leizzadtam és azonnal azon kezdtem el gondolkozni, hogy mit akar tőlem. A kirúgástól kezdve az országból való kitoloncoláson keresztül minden eszembe jutott, és eléggé feszült voltam, mikor leültünk végül beszélni.

A HR-es lány egyébként nagyon kedves, mindig mosolyog, mindig vidám. A beszélgetést azzal kezdtük, hogy megkérdezte, hogy érzem magam a cégnél, milyen a munkaköröm, olyan-e, mint amire gondoltam. Én elmondtam neki, hogy nagyon jól érzem magam a cégnél, nagyon szeretek dolgozni járni, szeretem a kollégákat, egyre több mindenkit ismerek, és tulajdonképpen otthon érzem magam az irodában. A munka is nagyon tetszik, pont olyan, amilyenre számítottam és elmeséltem neki a GAP-es történetet, hogy mennyire meg voltak elégedve az anyaggal, amit küldtem. (Most nem emlékszem hirtelen, hogy erről beszéltem-e, utána nézek, és ha nem, akkor a következő posztban munkahelyi élménybeszámolok majd.)

A HR-es lány mosolyogva hallgatott végig, és láttam én a szemén, hogy nem lesz itt semmi kitoloncolás. Mikor befejeztem a mondandóm átvette a szót. Tulajdonképpen azért akart velem beszélni, mert megkapták a központtól az engedélyt, hogy véglegesítsenek, és bár arról volt szó, hogy 30 nap a próbaidőm, mivel a főnökeim nagyon meg vannak velem elégedve, máris fel szeretnék nekem ajánlani a teljes munkaidős pozíciót juttatásokkal, október 1-jétől. (Hurrá! Hurrá!)

Természetesen ott helyben elolvastam a munkaszerződést, és mivel kaptam (durván 15%) fizetésemelést is, elfogadtam az ajánlatot és azonnal alá is írtam a papírokat. Pénteken egy prezentáció keretében elmesélik majd, hogy mit takarnak a juttatások, viszont azt a dokumentumot, amit kaptam róluk, már átolvastam és nagyjából képben vagyok.

A biztosítás (orvosi) egy részét a cég fizeti, másik részét én, és 3 féle csomag közül lehet választani:
A) Kevesebb munkaadói rész, levonás és helybeni fizetés; magasabb önrész
B) Átlagos munkaadói rész, levonás és helyben fizetás; átlagos önrész
C) Magasabb munkaadói rész, levonás és helyben fizetés; alacsonyabb önrész

A helyben fizetés azt jelenti, hogy ha becammog az ember az orvoshoz, akkor a számla X százalékát fizeti a biztosító, és Y százalékát fizeted ki helyben, zsebből (vagy utólag csekken, stb.). Az A) csomag $60 a B) $52,50 a C) pedig $35 -ba kerül kéthetente, és automatikusan levonják a bruttó (adózás előtti) fizetésedből. Én úgy gondolom, hogy biztosításban nincs tréfa, ezért az A) csomagot fogom választani. Ahogy megnéztem, az esetek 90%-ban az orvosi számla 100%-át a biztosító fizeti, de a legrosszabb esetben is legalább a 80%-át. Erre az összegre rájön a fogászati biztosítás havi $10 és a szemészet havi $5,64 levonása szintén a bruttó fizetésből. Viszont mint már mondtam, ebben az országban a biztosítás (orvosi) nem tréfa dologa, ezért inkább fizetek havonta kicsit többet, mintsem egyszer kapjak egy $60.000-os számlát és törlesszem életem végéig...

A juttatások tartalmaznak még baleset, élet és utasbiztosítást is, ezeket a cég fizeti 100%-ban, valamint ha akarok, köthetek kedvezményesen ingatlan, gépjármű, vagyon és állatbiztosítást is. Igen, állatbiztosítást. Az pont olyan, mint az ember-biztosítás, csak állatoknak van, és azt jelenti, hogy az állatorvosnál kevesebbet kell fizetni. Szerintem ez nagyon vicces, viszont hasznos, ha az embernek kutyája van...

Egyéb juttatások még: utazási hozzájárulás (év végén a tömegközlekedésre költött pénz levonható az adóból), nyugdíj alap (az a bizonyos 401K) ami normál esetben 6%, de én magam is eldönthetem, hogy mennyit szeretnék a jövőmbe invesztálni - többet, vagy kevesebbet.

Egyelőre ennyit tudok mondani a juttatásokról, de persze pénteken a prezentácó után biztosan sokkal okosabb leszek majd :)

2 comments:

Dani said...

Gratula!
De nem lehet, hogy a csomagok sorrendjét másodszorra felcserélted? Mert a 60 usd a munkaadó által fizetett vagy az az önrész? :)

Unknown said...

Thank You!
Elkepzelheto... a $60 az az onresz... Nem tudom, hogy a munkaado terhe mekkora! :)